НАВЧАННЯ
НАВЧАННЯ
Траєкторія навчання - особливості формування
Траєкторія навчання відображається в вашому індивідуальному навчальному плані – документ, що визначає послідовність, форму і темп засвоєння здобувачем освітніх компонентів освітньої програми (детальніше в Положення про індивідуальний навчальний план здобувача вищої освіти в КПІ ім. Ігоря Сікорського).
В цьому документі відображено всі дисципліни, які ви будете вивчати протягом навчального року, вказано їх обсяг в кредитах та годинах (1 кредит=30 годин), кількість аудиторних годин – лекції, практичні заняття, лабораторні заняття; час, відведений на самостійну роботу (самостійне вивчення певної частини дисциплін, виконання індивідуального завдання такого як реферат, домашня контрольна робота, розрахункова чи розрахунково-графічна робота); тип індивідуального завдання та вид семестрового контролю – залік чи екзамен.
В колонках, що відповідають певному виду контрольного заходу, прописується номер семестру, в якому він відбувається.
Вся множина дисциплін розбита на Нормативні, які забезпечують формування у студентів компетентностей, передбачених освітньою програмою, на якій вони навчаються, та Обрані – дисципліни, які ви обираєте самостійно з множини пропонованих і які підсилюють ці компетентності.
Вибіркові дисципліни передбачені на 2-4 курсах бакалаврату та в магістратурі.
Співвідношення нормативних та вибіркових дисциплін – 75/25 відсотків в межах загального обсягу кредитів, передбачених в рамках бакалаврату/магістратури.
Детальніше про вибір дисциплін в Положенні про реалізацію права на вільний вибір навчальних дисциплін здобувачами вищої освіти КПІ ім. Ігоря Сікорського.
Обрання певної частини дисциплін – це лише один спосіб формування індивідуальної освітньої траєкторії.
Сформувати індивідуальну траєкторію навчання можливо також шляхом обрання сертифікатних програм в рамках навчання за своєю освітньою програмою.
Якщо в рамках спеціальності, на яку ви були зараховані на 1 курсі бакалаврату, є декілька освітніх програм, ви можете по завершенню першого року навчання на бакалавраті змінити освітню програму, за якою навчались на 1 курсі, на іншу в рамках цієї спеціальності.
В цьому випадку на етапі зарахування ви обираєте (чи вас розподіляють) певну кафедру (і освітню програму), а по завершенню першого курсу – зможете обрати іншу в межах цієї ж спеціальності. Деталі обрання вам пояснять на кафедрі. Зазвичай заяву на обрання освітньої програми студенти пишуть в травні-червні в кінці першого курсу, а сам перерозподіл здійснюється в кінці серпня.
Якщо на обраній вами спеціальності є лише одна освітня програма – тоді при вступі вас відразу зараховують на спеціальність та цю освітню програму.
Ще один спосіб урізноманітнити свою освітню траєкторію та отримати досвід навчання в закордонних закладах освіти – участь в програмах академічної мобільності. Детальніше тут https://mobilnist.kpi.ua/
Виховна робота, куратори
Куратор – це працівник випускової кафедри (як правило, науково-педагогічний), який організовує систему відносин закріплених за ним здобувачів вищої освіти (далі – здобувачі) через різні види навчальної, виховної, організаційної, консультативної та позанавчальної діяльності.
Куратори призначаються:
- для студентів бакалаврів на 1-3 курси – для кожної з академічних груп на весь термін навчання на першому курсі;
- для студентів магістратури та для аспірантів – кураторами є керівники їх кваліфікаційних робіт;
- для бакалаврів четвертого року навчання (третього року навчання для студентів, що вступили до Університету на базі диплому молодшого спеціаліста) – в останньому семестрі кураторами фактично теж є керівники їх кваліфікаційних робіт (за винятком освітніх програм, для яких атестація передбачена у вигляді атестаційного екзамену).
Куратор групи – це людина, до якої ви в першу чергу можете звернутись щодо всіх питань та проблем, які у вас виникають в навчанні.
До обов’язків куратора входить ознайомлення студентів з нормативною базою університету, роз’яснення всіх питань, що у вас можуть виникнути щодо існуючих положень.
Крім того, куратор здійснює контроль за освітнім процесом здобувачів з використанням інформації, наявної в АІС «Електронний Кампус» та наданої викладачами, які здійснюють освітній процес здобувачів, а також аналіз результатів поточного, календарних та семестрових контролів. Тому, коли куратор просить вас написати пояснення щодо наявних проблем з навчанням чи незадовільних результатів календарного контролю, доцільно писати такі пояснення, бо на їх основі куратор і кафедра прийматимуть рішення, наприклад, чи допускати вас до ліквідації академічної заборгованості чи ні.
При формуванні індивідуальних навчальних планів ви також можете звернутись за допомогою та підказкою до куратора на етапі здійснення обрання вибіркових дисциплін, що будуть вивчатись на 2 – 4 курсах бакалаврату.
Від кураторів груп ви може дізнатись про можливість участі в наукових, освітніх, спортивних, соціальних заходах, таких як лекції, бесіди, диспути, круглі столи, тематичні вечори, олімпіади, конкурси, хакатони та наукові конференції, а також в гуртках, творчих об’єднаннях, колективах художньої самодіяльності, спортивних секціях тощо.
Крім того, як правило куратор налагоджує зворотні зв’язки зі студентами, інформує їх про актуальні питання університетського сьогодення, підтримує зв’язки з науково-педагогічними працівниками, які працюють зі студентами, та керівництвом факультету/ навчально-наукового інституту для вирішення питань організації освітнього процесу та розв’язання конфліктних ситуацій (у разі їх виникнення).
Оскільки куратори груп повинні в своїй діяльності дотримуватися вимог конфіденційності в індивідуальній роботі зі студентами та не розповсюджувати інформацію, що підпадає під категорію персональних даних третім особам (в тому числі посадовим особам університету та батькам повнолітніх студентів) без згоди самих студентів, вся інформація, отримана ними від вас, будуть використані виключно в рамках виконання ними своїх службових обов’язків.
Детальніше про інститут кураторства в Положенні про куратора в КПІ ім. Ігоря Сікорського